Geen U2, wel openingsfeest commonwealth games - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paul Kok - WaarBenJij.nu Geen U2, wel openingsfeest commonwealth games - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paul Kok - WaarBenJij.nu

Geen U2, wel openingsfeest commonwealth games

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

16 Maart 2006 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Nou het is dan toch echt gebeurd, helaas heeft u2 alle concerten in Australie uitgesteld en ik kan dus helaas niet meer naar u2 toe in melbourne.

Eindelijk nu aangekomen in melbourne gaan we nu onze mooie luxe wagen eens aanbieden aan het volk. Het word tijd om het bakkie te verkopen, we hopen dat het een beetje gaat lukken, ook de great ocean road heeft ie weer goed doorstaan, super mooi trouwens. Verder hier uiteraard alles nog steeds goed. Gisteren in Melbourne ingeweest voor de opening van de commonwealth games. Dat zijn een soort van olympische spelen voor de commonwealth landen (alle landen waar engeland probeerde zijn invloed uit te oefenen, ongeveer een stuk of 70). Dus wij lopen, over een stuk dat al werd klaargemaakt voor de grand prix in melbourne begin april (kan je waarschijnlijk ook maar 1x in je leven zeggen dat je over een formule 1 circuit hebt gelopen, haha), naar het centrum. We komen aan bij een Discotheek met een ellenlange rij ervoor, dus wij maar eens aansluiten. Blijkt dat je kaarten moet hebben. Dus wij weer verder, bijna aangekomen op de hoogte van de ingang komen er net 2 mensen naar buiten. Die vragen of wij naar binnen willen, nou dat willen wij wel. Dus hup bandje van de pols en de stempeltjes kopieren van pols op pols. Wij zijn redelijk sceptisch en denken dat we toch niet binnen komen, dus via de VIP ingang, dus niet in de ellenlange rij staan, naar binnen, gewoon gezicht in de plooien houden en gaan. Hup binnen 2 minuten staan we binnen, hahahahahahaha.

Dezelfde avond in de wagen in een parkeergarage geslapen, haha. Melbourne is toch iets te groot om zo maar ff te gaan doorrijden om een leuk campeer plekje te vinden. Dus nu 5 kilometer van het centrum in een parkeergarage, en wat blijkt, de blauwe parel is ook uitermate geschikt om in te overnachten. Super. Vanmorgen de radio aan en wat blijkt ze hebben het over het feest in de discotheek waar wij waren. Gewoon "Het Openingsfeest" voor de commonwealth games. Voor ons dus compleet gratis, haha. Nu weer terug naar de orde van de dag en dat is dat we werk proberen te zoeken 100 kilometer uit melbourne, want we zitten toch in een hele dure tijd met de games in melbourne. Hopen dat het hier wel lukt, bij vorige akkerbouw/wijn gebied was er niet echt veel werk, nog wel ff een uurtje aan de band gestaan van een uien verwerker maar ze hadden niet genoeg geld om mij te betalen, helaas maar waar. Ondanks alle tegenslagen laten wij ons niet zomaar uit het veld slaan en gaan we er goed tegenaan hier rond melbourne. Ondertussen moet ik wel zeggen dat ik uitkijk naar mijn thuiskomst in nederland, nog 2 weekjes, de 29ste vlieg in vanuit melbourne in 1 keer naar londen en dan nog ff naar amsterdam zodat ik weer de 30ste in nederland ben. Wat betreft het weer ben ik al weer redelijk gewend. De korte broek heeft zo onderhand gestaag aan toch wel weer plaats gemaakt voor de lange broek en we kunnen gelukkig onze slaapzakken ook weer aan een warenonderzoek onderwerpen!

Voor nu laat ik het hierbij, tot snel!

• 15 Maart 2006 - 23:47

Janneke:

Hoi Paul,
    Mooi dat je het nog zo naar je zin hebt in Australie! Ik dacht dat het daar altijd overal 30 graden was en dat je er nooit een lange broek nodig hebt? Hier in Palmerston is het iig nog mooi weer (gelukkig!). Fijna 2 weken en goed terugreis gewenst!

• 17 Maart 2006 - 13:33

Margo:

Heey Paul en Bas geniet er nog ff samen van!!!
    Paul tot snel...

• 20 Maart 2006 - 13:20

Marie:

Hey Pool, je bent die laatste daagjes toch nog wel even dubbel en dwars aan het genieten of niet. Wij maken ons hier ook op voor je terugkomst...Bekijken af en toe foto's van je (hoe ziet ie er ook alweer uit), Wouter bekijkt wanneer ie je kamer uit moet en de koelkast wordt aangevuld met flesjes bier! Tot binnenkort! ps weet je de weg naar Wag nog?
    Marie

• 21 Maart 2006 - 20:38

Bennie:

Heey Lil, als ik je verhaal zo lees snap ik niet dat je naar Nederland verlangt... Ik zou zeggen plak r nog ff bij aan, de lente is hier ook wat laat! Plezier.

• 23 Maart 2006 - 18:19

Hanneke&carina:

hee lilly, nog last gehad van larry? Jammer van U2!! leuk dat je volgende week weer terug komt! xx