Rugby 7's en Ann den arbeid - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paul Kok - WaarBenJij.nu Rugby 7's en Ann den arbeid - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paul Kok - WaarBenJij.nu

Rugby 7's en Ann den arbeid

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

26 Maart 2006 | Australië, Melbourne

Zoo... het laatste voorlopig berichtje... hmmm... nederlands is op het moment niet meer mijn sterkste kant merk ik!

Allereerst zit mijn bezoek aan down under er bijna op, nog 3 dgaen te gaan en ik mag de handschoenen en de sjaal weer aan. Ik hoop daarmee dan ook dat iedereen een beetje van mijn verhaaltjes heeft mogen genieten en wil bij deze iedereen bedanken voor de berichtjes e.d. op mijn site, de mail en de smsjes, super allemaal altijd leuk om iets te horen van de andere kant van de wereld.

Dan nu weer een samenvatting van de belevenissen van de nep aussies paul en tubbe.

En ja hoor, 1 tegenslag word meteen weer ongedaan gemaakt door een x aantal goede belevenissen van onze kant. Ten eerste zijn we naar 1 van de sporten van com games geweest. Rugby 7's dat is rugby maar dan 7 tegen 7 en 7 minuten elke helft. Dus we hebben zo'n beetje alle naties gezien voor een magere 20 dollar pp. We wouden net kaarjes kopen voor dit festijn toen we door een 2 aussies erop geattendeerd werden dat we hun kaartjes voor de avond voor de halve prijs mochten kopen. Dus dat was weer een heel geluk wat ons weer wat geld bespaarde wat we toch al niet hadden. s'Avonds hadden we plezier voor 10... 4 en een half uur sport achter elkaar door met een 8 tal naties die tegen elkaar moesten, en australie moest 2 x optreden. Met de topper Australie - Engeland als afsluiter kunnen wij concluderen dat dit helemaal geen slechte aankoop is geweest. Daarna door naar de fruitregio's rond melbourne... eerst die avond melbourne maar eens uit te zien komen. We zetten onze tent neer naast 2 opritten naar huizen toe.. .haha... een korte nacht gehad maar we gaan volop vlammen in onze zoektocht naar werk. We proberen werk te vinden op een fruit bedrijf.. we hebben ook geen keus want ik denk zelfs dat de rabobank mijn rekeningen heeft bevroren... kan helemaal niks meer.. haha. Ach ook een unieke ervaring en daar kan men dan ook alleen maar van leren, wat daar ben ik nog niet achter maar misschien dat mijn wijsheid wel met de tijd komt ipv met het aantal biertjes!

Aangekomen op het fruitbedrijf mag ik eindelijk ook werken, geen werkvergunning (visa) maar gelukkig zijn er zelfs in australie creatieve boekhouders te vinden die ook wel houden van een beetje schaduw op hun boekhouding... :) Goedkoop op een camping op het bedrijf gestaan (4 dollar per nacht is een schijntje.. toch?). Heel erg gezellig, want er zijn daar nog meer backpackers die op zoek zijn naar een zakcentje... het enige nadeel is dat het bedrijf precies bij onze aankomst overgegaan is van per uur betalen naar per kist betalen... met een gemiddelde van 3 kisten per dag kan je dus maar een magere 80 dollar verdienen en daar gaat nog 14% belasting vanaf. Geen vet pot, maar geld is geld en we geven gelukkig niet veel tot zeer weinig uit. Een super goede sfeer waaronder mijn vooroordeel over italianen is bekrachtigd en mijn vooroordeel over fransen is ontkrachtigd. Echt veel lol gehad hier en we zijn er nog maar 5 uurtjes weg of we missen het alweer enigzins. Ook goede aussies ontmoet die zeer openhartig zijn over hun levensverhaal. Brian, waar we mee hebben geplukt de afgelopen week, vertelde ons bij de eerste ontmoeting in 3 minuten zijn levensverhaal, samengevat: 1x gescheiden, nog een keer getrouwd met italiaanse. 4 kinderen. had een boekenwinkel en houd van vrouwen.

Nu weer aangekomen in melbourne waar ik me nog even drie dagen ga vermaken, vanavond de afsluiting van de commonwealth games en we hoeven dit keer niet in onze auto te slapen, dus dat ziet er allemaal rooskleurig uit. Voor nu voel ik het einde naderen en daarmee ook mijn laatste woordjes op dit dagboek (of in mijn geval meer een week boek). Ik hoop dat iedereen zich kan vermaken en binnenkort ben ik er weer om jullie allemaal te vervelen met mijn aanwezigheid. Het was gezellig, hierbij is mijn bezoekje aan een einde gekomen het boek gaat dicht en we leven nog lang gelukkig (met wie dat weet ik zelf ook nog niet :p).

Ciao, adios, goodbye, tot ziens, auf wiedersehen, Hey da, Cheers.

Is getekend

Paultje

  • 26 Maart 2006 - 10:57

    Marloes En Berrie:

    Nou Paul, tot donderdag dan!

  • 26 Maart 2006 - 11:44

    Ellen:

    geniet er nog even van.. Wanneer verwacht je ons voor en x aantal biertjes?? Goeie reis!
    XXX

  • 26 Maart 2006 - 15:17

    Sander:

    tot donderdag!

  • 27 Maart 2006 - 07:19

    Reinier:

    Hey Paulus, goed te lezen dat je weer op de terugweg bent. Ik heb de Eifel dit weekend alvast voor je verkend. Het is er blubberig en glad, maar daar zal je Yam vast geen problemen mee hebben. Veel plezier nog de laatste dagen.

    Groeten Reinier

  • 27 Maart 2006 - 15:22

    Marie:

    Hey Pool, dan ga ik ook mee naar die Eifel ook, mij R65 moet ook weer de weg op! Tot straks!!! En een goede reis.
    Marie

  • 28 Maart 2006 - 08:46

    Edwin:

    Hey Paul,
    Ik lees dat je nog een paar laatste zware dagen hebt gehad.. Klinkt allemaal zoo relaxed, zal wennen zijn om weer naar Hades te komen.
    Wat zijn je plannen voor volgende week?? Wanneer plan je om weer terug te zijn in Wageningen?? Ik hoor t wel, dan maar es een x een biertje doen he :)
    Spreek je
    mzzl,
    Ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 3214
Totaal aantal bezoekers 36038

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2005 - 29 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: