2 Weekjes metingen en redelijk rustig aan... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Kok - WaarBenJij.nu 2 Weekjes metingen en redelijk rustig aan... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Kok - WaarBenJij.nu

2 Weekjes metingen en redelijk rustig aan...

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

05 December 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Nou het is weer een tijdje geleden en omdat het vandaag sinterklaas is zal ik jullie weer eens gaan verwennen met een verhaaltje van genezijde! Laten we eerst maar eens beginnen met het topje van de ijsberg. Meestal zeggen ze natuurlijk dat je het beste voor het laatste moet bewaren maar daar doe ik vandaag ff niet aan. Soms moet je gewoon even afwijken van je paden... en dat doen we nu dus weer. Ik heb net gewoon anderhalf uur achter de pc gezeten om kaartjes te bemachtigen... en wat denk je... het is me gewoon gelukt om kaarten te krijgen voor U2.... zo ontzettend gaaf gaat dat worden. En waar... Nou wat dachten jullie van Melbourne! Nu alleen mijn terugvlucht nog ff 1 weekje uitstellen en dan gaan we (Bas en ik) bono van relatief gezien dichtbij bekijken. Dacht dat dat wel een mooie afsluiting zou worden van een super halfjaar. Zo dat was het allerleukste nieuws van dit halfjaar...

Nu weer over naar het heden en verleden. Ik ben de afgelopen twee weekenden gewoon in palmerston gebleven. Toch wel zeker vermaakt. Vorig weekend zouden we eigenlijk een soort van afscheidsfeestje geven met ons huis omdat iedereen er rond 20 december uit gaat. Nou... we hadden dat weer veels te laat gepland dus maar omgetoverd tot een avondje uit eten en daarna uitgaan. Eerst lekker bij de indiaan gegeten, voor de analfabeten onder ons, dat is dus indisch eten.. :p Daarna zijn we palmerston onveilig gaan maken. Echt super gezellig. Op die zondag weinig gedaan, eigenlijk niks, ik wou natuurlijk sporten maar helaas kon dat toen nog niet ivm mijn zere pootje. die week erna meteen maar weer lekker experimenteren. Nu ben ik daar mee klaar en moet ik 2 of 3 dagen mijn verslag maar eens afmaken. Ik bedoel, vandaag al verspild met kaartjes bemachtigen, netballen (wat ik op maandag middag met mijn collega's doen) en ik moet zo ook nog sinterklaas kadootjes halen... :S Ach dat komt allemaal wel goed. Jaja kinderen jullie hebben het goed gehoord.. Sinterklaas kadootjes!! dus... we gaan sinterklaas vieren. Vorig weekend tijdens het avondje uit eten vonden we dat de integratie van 2 kanten moest komen, ik had de slang (spreek uit: sleng) al aardig onder de knie. Slang is zeg maar zo'n beetje de straattaal. Dus mijn huisgenoten sinterklaas vieren. Hele verhaal vertelt en ik ben zelfs nog een beetje verrijkt met nederlandse historie. Ze vonden het heel leuk en vooral de kadootjes die je krijgt deed ze goed... alleen de gedichten dat gaat nog niet zo heel erg heb ik begrepen. Maar ach dat komt allemaal wel goed, we gaan vanavond gezamelijk koken, gedichten voorlezen, kadootjes uitpakken, ach ik hoef dat helemaal niet uit te leggen natuurlijk. Maar het belooft wederom een gezellige avond te worden. Verder gaan we morgen weer naar de bios, woensdag is er een diner van het departement hiero. Donderdag ga ik golfen.... jaja... golfen met collega's het is soil (grond) tegen nzcpa (instituut waar ik werk). Gevraagd of ik ook mee wou doen. Meteen afgelopen zondag maar ff geoefend. Hahaha... we hadden voor 18 holes betaald. Het mooie hier is dat je dus geen certificaat of iets dergelijks hoeft te hebben om te golfen, zoals dat in nederland dus wel het geval is. En het is hier echt goedkoop... voor 20 euri met zijn 3en wezen golfen. Uiteindelijk bleek 9 holes meer dan genoeg te zijn als je onervaren en jong bent zoals ons, haha. Owh en dan vrijdag het tweede hoogtepunt van deze week: Christmas function met collega's. Dat houd dus in... een vrije dag, vanaf 11 uur beginnen we met een pizza lunch... daarna lekker karten waarna we gaan paintballen en dan met een bbq en highlandgames bij mijn begeleider eindigen... nou als dat niet geslaagd word weet ik het ook niet meer. De gerstenatjes mee in het rugzakje en gaan, goh... lijkt wel 5 mei...haha..

Afgelopen zaterdag was het hier Christmas parade. Toch wel vreemd om in je tshirtje kerst aan het vieren bent. Dat feest begon dus allemaal om 4 uur... daarna hebben we kroegentocht gehouden... ja je moet er toch wat voor doen om zo'n tocht een beetje spannend te houden. Dus iets van 8 kroegen bezocht en de pizzahut nog ff tussendoor. haha.. mooi tshirtje aan waar we alles opschreven, ik zou zo zeggen, bekijk de foto's maar, spreekt allemaal voor zich.

Nu duurt het leven hier in palmerston nog maar 2 weken en komt het eind toch echt wel met rasse schreden dichterbij helaas. Achja... aan alles komt een eind. Kijk wel heel erg naar het rondreizen met vader moeder en sander uit. Daarna met Bas naar Aussieland, nu echt ook super veel zin in.

Dus ik ga er weer een eind aan breien, moet nog kado's uitzoeken inpakken en pepernoten kopen. Iedereen veel suc6, en owhja, die kado's van sinterklaas voor mij die pak ik wel uit als ik weer terug ben, ok?

Tabee KiwiSint en KiwiPiet!

  • 05 December 2005 - 09:42

    Martin V Dijk:

    heeel gezellig gebabbelt paul

  • 07 December 2005 - 01:02

    The Dutch Aussie:

    Ha paulus, kaartjes voor U2... respect! Ik las hier in de krant dat ze na 2 uur volledig waren uitverkocht, zowel in Mel. als Sydney. Stage zit er dus bijna op lees ik, tevreden? Volgens mij wel als je product de markt op gaat.
    Hier is het ook goed, sportief gaat lekker en inderdaad; golven is zo gek nog niet! Ik doe nu gem. 2a3 boven par. Hey veel plezier met reizen en kijk nog eens ff of je niet eerder naar Aussie-land kunt om samen een gouden rakker te nuttigen!
    Veel plezier en succes nog de laatste daagjes

  • 08 December 2005 - 07:46

    Reinier:

    Zeg Paulus, ik zie allemaal mooie sintplaatjes, maar ik mis het belangrijkste: de BAARD. Leuk verhaal weer. Je onderzoek gaat dus goed begrijp ik? Hier alles zn gangetje. Het bevalt nog altijd prima bij RAAP, alleen is die kou nu toch wat minder met veldwerk. Helaas is daardoor het motorrijden ook een beetje gebeurd, dus we zitten in het zelfde schuitje.

    Groeten Reinier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 36092

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2005 - 29 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: