Blub blub blub KiwiPaul een amfibie... :D 4 van 5 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Kok - WaarBenJij.nu Blub blub blub KiwiPaul een amfibie... :D 4 van 5 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Kok - WaarBenJij.nu

Blub blub blub KiwiPaul een amfibie... :D 4 van 5

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

03 Oktober 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zo ik denk ik wijk maar eens af van de normale titel en gebruik een cryptische. Wie hem kan raden voor de volgende alinea gelezen te hebben mag een wens doen... :D Dan zorg ik er vanaf hier wel voor dat ie uitkomt, mocht ie niet uitkomen... haha... kom me dan maar opzoeken om te vertellen dat ik geen wensen kan vervullen... :p Maar ik heb De Davinci Code en Bernini Mysterie gelezen en ik weet nu dat als je wensen hebt je zelf de kracht hebt om ze in vervulling te laten gaan, je moet alleen ff weten hoe dat moet. Nou genoeg fylosofisch (of hoe je dat ook maar mag schrijven) gewouwehoer. Hier komt een samenvatting van mijn week en het daarop volgende enerverende natte weekend.

Maandag middag wederom een potje wezen voetballen, blijft toch leuk om te doen en ik zie dat ze hier best wel aardig kunnen voetballen, al zijn het allemaal wel internationale mensen voornamelijk uit europa, maarja wat wil je ook als dit land nog maar 150 jaar geleden echt gekoloniaseerd is. Het valt mij ook op hoeveel nederlanders hier zitten. Ben al een aantal mensen tegengekomen wiens voorouders Nederlands zijn. Vrijdag weer 1tje. Zat gewoon lekker te werken op mijn werkplek en Ian ging naar huis, naast mij zat een studente te werken en Ian melde mij dat ie een of andere nederlander op moest halen van het vliegveld. Ik antwoorde, goh alweer 1. Waarop de studente mij vroeg waar ik vandaan kwam en ik uiteraard (met de woorden, "verloochen nooit je afkomst" in het achterhoofd) met trots melde dat ik uit nederland kwam, waarop zij zei dat haar ouders nederlands zijn. En ze begon spontaan nederlands te praten. Wel ongeveer het nederlands dat je hoort als iemand zat is, maar toch het was een aangename verrassing. Verder heb ik deze week niet zo heel veel gedaan. Owhja... heb een programmaatje gemaakt om mijn gegevens van mijn sensoren op de computer te kunnen krijgen, ben daar toch wel 3 dagen mee bezig geweest. Verder de workshop (smid) hier op de uni aan het werk gehouden door steeds langs te gaan en te kijken of het al een beetje opschiet met mijn spulletjes die ze moeten maken. Gaat de goede kant op ze hoeven alleen nog maar de nozzle (vergelijkbaar met een spuitdop) te draaien van aluminium. Dit onderdeel moet ervoor zorgen dat ik een luchtstroom kan bewerkstelligen die met normale compressordruk (8 bar) een luchtsnelheid kan opleveren van 55 meter per seconde (200 km/h). Als dit klaar is kan ik mijn opstelling in elkaar zetten in het lab dat ze voor mij in gedachten hadden. Afgelopen week een kijkje genomen en iedereen die met het voormalige imag bekend is lijkt het op de experimenteerhal daar. Overal werktuigen trekkers gereedschap e.d. Denk dat ik me daar wel thuis kan gaan voelen, alleen een beetje jammer dat ze hier MF rijden in plaats van de mooie 6.11 op het imag. (voor de niet wageningers, de experimenteerhal in het imag word gebruikt om expirimenten uit te voeren van PhDers en Wetenschappers).

Ik heb op maandag avond hier meegedaan met een potje Netball. Dat is een soort korfbal maar dan net iets anders. Dat is een vrij populaire sport hier en word in sociaal competitie verband gespeeld. Dat betekend dat er dus niet een netball bond is maar gewoon een competitie opgezet door de mensen die het spelletje spelen. Ik moest invallen voor mensen in het team van mijn huisgnootje. Vrij snel spel alleen ben er al wel achter dat het hier wederom niet voor mij weggelegd is om als verdediger te dienen. Laat mij maar lekker aanvallen bevalt me veel beter. Verder heb ik s'avonds alleen maar voor het eten gezorgd en redelijk op tijd naar bed gegaan. Weet niet wat ervoor zorgt dat ik hier best wel moe ben, denk dat het door het herfstachtige weer komt. Nu de afgelopen 2 weken regenachtig is best wel jammer maar nu weet ik ook dat Aotearoa (de maori naam voor Nieuw Zealand) zijn betekenis eer aandoet. Het betekent namelijk letterlijk: land van de witte wolk. Misschien moeten ze deze naam toch maar veranderen in: Land van de donkere wolk en regenachtig weer. Zou een betere weersvoorspelling zijn. Maar het weer mag de pret niet drukken en ik kan me nog steeds uitstekend vermaken.

En dan nu het langverwachte en enerverende duikweekend yiehaa. Nou het duiken was best wel leuk, ondanks dat het in een zwembad was van net een meter diep. Eerst op zaterdag veel theorie gehad gewoon in paulmy. Is vrij simpel, had alleen het eerste hoofdstuk van de 5 bestudeerd en dat ook gemeld aan het begin van de zaterdag. Gelukkig was ik niet de enige (trouwens, doe de cursus met Eline en ook zij had alleen maar hoofdstuk 1 gelezen). Kregen gedurende de ochtend en de eerste helft van de middag dia's en filmpjes te zien die de theorie van het duiken behandelden. Daarna een examen waarvan je 12 van de 50 vragen fout mocht hebben wou je doorgaan. Ik had gelukkig 7 fout en wederom mijn stelregel had gezegevierd: minimale inspanning voor een maximaal resultaat. Ik mocht door. Alleen moest wel mijn directe tegenstander boven mij dulden Eline had maar 1 fout. Maar gelukkig ben ik niet zo strijdlustig.

Zondag op naar het zwembad, negen uur stonden we daar. Enja we waren zowaar op tijd want afgelopen weekend is "Daylight Saving Time" ingegaan, Zomertijd. Dus we lopen nu 11 uur voor op Nederland, als jullie naar wintertijd gaan dan worden dat 12 uurtjes. Dat betekende een uurtje korter slapen en dus wederom vroeg op bed. Zondag dus naar het zwembad, krijg het gevoel dat ik in herhaling treed, hmmmmm.... Nou ja, was wel grappig afgezien van het feit dat we GEEN vissen hebben gezien. Helaas. Hebben veel geoefend met ademen onder water en wat je moet doen als je water in je masker krijgt of je adem apparatuur uit je mond wordt getrokken, allemaal van dat soort praktische dingetjes. En nu gaan we Komend weekend naar wellington om visjes te gaan kijken, dit is een weekend naar voren gehaald, vind het niet zo erg alleen een beetje jammer dat als het goed weer is we maandag opnieuw gaan proberen om te gaan skien. Moet toch een keer lukken, dus dat wordt dan een heel druk weekend, maar ach, slapen kan altijd nog. We nemen wel een onderwater camera mee dus waarschijnlijk maakt dat dit bericht zonder foto's een heleboel goed. Hoop het wel, want ik moet echt een Nemo op foto hebben... een "The Great White" lijkt me ook wel stoer, alleen dat je het dan na kan vertellen word wel klein. Niet getreurd, deze vis komt hier niet zoveel voor. Het enige gevaarlijke is waarschijnlijk dat ik zelf voor mij en me omgeving het gevaarlijkst ben, haha.

En nu nog even een moment van victory in mijn verhaaltje. Ik ben samen met woody (collega die in india zit momenteel) Lonely at the top in de rugby poule op het werk. Met nog 1 weekend te spelen en nog maximaal 5 punten te halen en ik heb een voorsprong van 6 punten op de nummer 2, dat betekent dat ik en woody hebben gewonnen Yiehaa... en dus dat ik toch nog wat aan statistiek heb gehad tijdens mijn studie. De afgelopen 3 weken aan het voorspellen geweest voor woody en maar 1 verliespunt van de 15... Wil me niet graag ophemelen... maar doe het nu toch ff haha.

Op naar wellington voor volgend weekend en ik ga nu weer ff proberen wat in me verslag te typen. Sorry voor het gebrek aan foto's maar ik hoop dat allemaal goed te maken volgend weekend.

Hasta Luego, Cheers, Doei, Tjuus, Hej da en Au revoir,

KiwiPaul

P.S.: Jeroen hartstikke bedankt voor de extra foto opslag. Ben er echt superblij mee. Hoop dat ik jullie ermee kan vermaken!

P.S.2: Marloes ik ben je Opener niet vergeten, elke keer als ik bij een winkeltje in de buurt kom dan zoek ik ernaar, helaas nog niet gevonden maar ik zal mijn zoektocht positief beeindigen, en owhja, bijna vergeten ze hebben hier dus wel pindakaas en veel soorten. Ze verklaren me dus allemaal voor gek met mijn eigen potje Calve, haha.

P.S.3: Opa en Ria, maak jullie geen zorgen ik feest bijna niet, tot niet. Ben zeer druk met het verwerken van de mooie landschappen en daar kan ik geen kater bij gebruiken... haha... :d

  • 03 Oktober 2005 - 07:16

    Harm:

    Tjoow Lilly!
    bedankt voor je berichtje! Ik dacht: laat ik meteen maar eens kijken wat die jongen voor nieuws heeft. En wat blijkt... dat jij op maandags niet hoeft te werken. Mijn god wat een verhalen tijdens werktijd! Ik gebruik daar m'n zondagavond voor.
    Hey maar je vroeg of we mekaar nog gaan zien in Ozzyland; kan. Ligt eraan wanneer je hiero komt? Ik ben (samen met het liefste meisje van de wereld) op reis van kerst tot february en doe de hele eastcoast.
    So let me know, and werkze!

    ps de verhalen die ik van wageningers hoor is dat ze goed aant feesten zijn. Beloofd wat voor onze terugkomst!

  • 03 Oktober 2005 - 17:02

    Marian:

    Hoi Paul. Elke week geniet ik van jouw manier van schrijven. Uit geprint en wel neem ik ze mee naar opa, die ze helemaal leest en hier en daar moet ik wat uitleg geven. Geniet ervan!!

  • 05 Oktober 2005 - 14:58

    Sander:

    hee Pietje, wat een gave verhalen! ben zeer benieuwd naar de foto's van 't duiken!hou je haaks en tot snel! aje too.
    P.S. Bas, dat klopt

  • 08 Oktober 2005 - 12:29

    Frank Jorna:

    Bij Jeroen en Geertje heb ik even op jouw website zitten rondneuzen. Minimale inspanning voor maximaal resultaat las ik ergens in je verhaal. Is dat ook jouw benadering richten de NZ-women? Door de mooie foto's op je site ben ik nog meer dan voorheen overtuigd dat ik ook nog maar eens een bezoek aan dit land moet brengen. Verder lees ik op je site niets over het stappen daar in Palmerston. Doe je dat dan niet? Ik meende van mijn jaargenoten te hebben vernomen dat het kroegleven in deze stad juist uitstekend was.

    Groeten

  • 09 Oktober 2005 - 19:01

    Johan En Gerrie:

    hoi paul we lezen dat jy je goed vermaakt,mooie combinatie stage/genieten/ontdekken.hoe de verhoudingen ten opzichte van elkaar liggen komen we in de loop van je verhalen wel achter. groeten en veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 36092

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2005 - 29 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: