Aardige Nieuw Zeelanders.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Kok - WaarBenJij.nu Aardige Nieuw Zeelanders.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Kok - WaarBenJij.nu

Aardige Nieuw Zeelanders....

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

11 Oktober 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia Ora (Welkom in het Maori)

Zo dit zijn jullie niet van me gewend natuurlijk... ja sorry.. wordt een beetje meegesleept met de relaxte sfeer, vandaar dat dit berichtje dus iets later is. Eigenlijk had ik gisteren niet zoveel zin om een berichtje te typen. Ik was namelijk de hele dag zo'n beetje bezig om op internet te zoeken naar een samenvatting van Tsjechie - Nederland. Maar de beloofde Talpa zender is dus echt niet alles, want ze geven deze beelden niet zomaar prijs... Daarom was deze wedstrijd dus ook niet te volgen in nieuw zeeland. Gelukkig is Nederland-Macedonie wel te volgen hier op het sport kanaal, dus ik zit donderdag morgen om 9:00 voor de tv, met een bak chips en bier.. haha...

Maar even teruggekomen op de activiteiten van de afgelopen week. Eigenlijk h.... eerst ff wat anders, komt net een collega, Hayden, binnen lopen (hij is een PhDer hier in het instituut) en vraagt of ik wil meedoen met cricket na het werk op dinsdag, begint pas vanaf 1 november, maar toch... heb ik ook weer een soort van avondvulling, want de meeste cricket wedstrijden duren zo'n 6 uurtjes... haha... vraag me af of deze ook zo lang gaat duren. Maar afgelopen week al een beetje verdiept in het cricket en ben er achter gekomen dat honkbal gewoon een verbastering is van cricket. Alleen cricket gaat wat langzamer, zit niet zoveel snelheid in. Maar we zullen zien, moet eerst alle regels en de score maar eens leren, en daar kan ik de 3 weken nog goed voor gebruiken voordat we gaan cricket spelen. Eens even zien waar was ik gebleven... hmmm... owhja... ik ga in november ook weer aan een hardloop wedstrijd meedoen... 10 kilometer, eitje natuurlijk voor mij aangezien die 12 km van de batavierenrace (studenten estafetteloop van nijmegen naar enschede elk jaar in april) voor mij ook peanuts waren. Maar toch wel ff oefenen en een trainingsschema opzetten. Merk ook steeds vaker dat er best wel veel mensen zijn die Wageningen Universiteit kennen. Met de kerels waarmee ik voetbal op maandag en woensdag is er ook 1tje die 20 jaar geleden een half jaar lang vakken heeft gevolgd bij ons op de uni, zelfs op bij de soil technology group, en dat is weer een onderdeel van mijn opleiding, goh.. de wereld is echt klein.

En ik heb nu eindelijk mijn eigen kamer, en dat betekent dat ik Woody zijn boxjes heb gejat en in mijn eigen pc heb geplugd. Dus nu bijna 24/7 coldplay... joehoe.... :d Bij mij op de kamer zit nu ook een braziliaanse schone die hier een PhD doet. En wat wil nou het toeval, zei is ook in Nederland geweest, en weet je wat nog toevalliger is, zei is in Wageningen geweest, vrienden van haar doen daar ook vakken en 1tje een PhD onderzoek. Ze zei me dat Wageningen haar wel beviel, en nu heb ik haar geholpen om wat literatuur te vinden door haar in contact te brengen met iemand aan de universiteit... haha...

Verder hebben we afgelopen vrijdag hier op het werk weer wat nieuwe sporten uitgevonden. Samen met Matt en Mark hebben we 3 nieuwe sporten. OrangeBal, dit is het makkelijkst te vergelijken met Jeu de Boulle maar dan met sinaasappels, een nieuw soort tafeltennis, maar dan met een zacht balletje en de palm van je hand en nog 1tje, maar die ben ik alweer vergeten. Die laatste hebben we dan ook niet bij het IOC ingediend als een olympische sport... haha.

Verder heb ik afgelopen weekend mijn duikcursus afgerond en daarmee heb ik mij gisteren dus ook aangemeld voor een baan bij de Navy Seals en MI6 (van James Bond) heb nog geen reactie gehad, dus ik heb de stelregel toegepast: geen bericht goed bericht. Dus dat komt wel goed. Voor de mensen die in de veronderstelling zijn dat Nederland hondeweer heeft en het wisselvalligste land van de hele wereld is, nou ik ben in de veronderstelling dat dat niet waar is en dat nieuw zeeland met de eer mag gaan strijken. Het is hier nu dus voor de derde achtereenvolgende week echt hondeweer. ik ben in deze 3 weken al vaker nat geregend dan in Nederland in een heel jaar. maar ja ik ben ook wel behoorlijk eigenwijs en ga dus nog steeds op de fiets. Vooral s'avonds verklaren ze je hier voor gek en roepen ze vanuit hun wagens dat je een idioot bent dat je op de fiets gaat. En dat terwijl de regering hier pretendeerd dat Nieuw Zeeland het milieuvriedelijkste land ter wereld is. Nou op het gebied van transport in de stad kunnen ze nog wel wat leren van de nederlanders. Owh ja... transport... ze kennen hier dus eigenlijk alleen maar mountainbikes. En mountainbikes hebben geen spatborden...grrrr.... !@#$@@#$$@... en dat is dus op zijn zachts gezegd niet prettig. Je word dus zeiknat op zo'n fiets zelfs als het niet regent...

Maar weer ff terug naar de duikcursus, want daar waren we gebleven de vorige alinea...
Op zaterdag en zondag dus om 8 uur bij het duikbedrijfje... en dan hoppetee in de wagen richting wellington. Dat is zo'n 2 uur rijden vanaf hier. We dachten.. yess visjes kijken. Nou dat viel dus een beetje tegen, omdat het zo rot weer is geweest de laatste 3 weken is het water in de baai bij wellington dus ook niet echt super helder, alle rivieren uit de bergen komen hierin uit en nemen ook veel zand en rotzooi mee... het zicht was op zaterdag niet meer dan 1 meter en op zondag niet meer dan... jaja... 50 centimeter... toch wel spannend op 6 meter diepte haha.. Maar nu kunnen we tenminste ook in nederland duiken en orienteren... voelde me zowaar weer ff thuis onder water. De foto's moeten jullie helaas nog ff op wachten, hadden wel een onderwaterwegwerpcamera mee (jemig... das weer een mooi galgje woord). dus die moet ik eerst inscannen, owh nee... ik moet ze eerst nog ff laten ontwikkelen... haha.

En om de titel van dit bericht, want hier komt het. Op zaterdag kwamen we terug van duiken en dachten laten we nog wat wijn halen. Dus wij (eline en ik) richting de supermarkt. Dus ik sta daar lekker in die rij, vrij content met wat ik ga aanschaffen, kom ik bij de kassa vraagt de kassiere... mag ik je id zien, dus ik laat me OV zien (enige wat ik bij me had) en zoals te verwachten ging ze daar niet mee akkoord. Klote... meneer die achter mij in de rij staat vraagt... "Waar kom je vandaan" en ik zeg dat ik uit nederland kom... dat is alles, einde conversatie. Ik loop terug naar de geparkeerde fiets en een enkel moment later komt die meneer die achter mij stond naar me toe lopen en vraagt: "Zal ik die wijn voor je halen?" Ik zeg... als het niet teveel moeite is dan graag. Dus hij terug de winkel in... komt ie terug geeft de flessen wijn en ik wil hem betalen... Nee zegt ie "Dit is van mij voor jullie, ben een keer in jullie land geweest en heb me daar prima vermaakt" en hij loopt weg... ik zeg nog dat ik hem wil betalen maar hij loopt door naar de wagen. Nou dat maak ik in Nederland nou nooit mee... haha.

Zo verhaaltje is weer langgenoeg... dus we maken er weer een eind aan. Owhja nog wel ff melden dat we ook pepernoten hebben gebakken... mis ze toch wel een beetje. En aan me huisgenoten proberen uit te leggen wat sinterklaas nu precies is... ze keken er in ieder geval wel raar bij... kan ik ze dan ook niet kwalijk nemen. Owh...en ik ben Denbigh (spreek uit als denbie) nederlands aan het leren... gaat wel redelijk goed... afgezien van de G... haha...

Nou tot de volgende week en veel plezier met de herfst in Nederland.. haha...

Groetjes en kusjes...

KiwiPaul

P.S.: Harm: ik kom de 30ste aan in Brisbane samen met Bas...

P.S.: Frank, Het uitgaansleven heb ik hier nog niet echt kunnen proeven... elk weekend ga ik wat doen, dus dat betekend dat ik bijna geen een zaterdag avond in paulmy ben. En op donderdag ben ik 1 keer geweest... was inderdaad goed toeven dus dat gaan we zeker nog vaker doen.

  • 11 Oktober 2005 - 08:22

    Koen:

    Mooi verhaal weer, leuk om te lezen op mijn stage :)

    Zijn er eigenlijk wel motoren?

  • 12 Oktober 2005 - 08:46

    Carina:

    Pollie!
    Was al FF niet op je site geweest, maar ik sluit me helemaal aan bij iedereen die het gaaf vindt, wil komen, jaloers is en je natuurlijk heeel erg mist..

    Maar hoe is het eigenlijk met je afstuderen?

    Snap trouwens a.h.v. je foto's ècht niet waarom je verhuisd bent!!

    Tot snel!! (misschien kruip ik wel bij Bas of Booijink in de tas..) :)

  • 12 Oktober 2005 - 09:05

    Marleen:

    He Neef!! Nou het duurde even, maar ik heb je site gevonden hoor! Ziet er gezellig uit daar en zo te lezen vermaak je je ook prima! Je hebt wat gemist hoor laatst op het familiefeestje, je vader was ook weer lekker bezig...stak de pen van de concurrerende groep in de schapenkeutels,haha, heb er smakelijk om gelachen! Nou goed, geniet ervan!!! Liefs je allerliefste nicht! Marleen

  • 12 Oktober 2005 - 13:54

    Ellen:

    Heeeeej paultje
    Je vermaakt je wel zo te merken, goed man! Hier alles zijn gangetje, minder spectasculaire foto's als jij maar goed!!
    Veel pelzier nog enne.. inderdaad, net als Carina vroeg ik me ook af of je nog wel tijd hebt om te studeren?!?!? ;P

    XXX Ellen

  • 13 Oktober 2005 - 22:37

    Marcel:

    Yeah Haw,

    Leuke verhalen Paul. Kan niet wachten om samen onder het genot van een biertje verhalen te wisselen. Geweldig dat je nu kunt duiken, zijn die pakken niet te groot voor je, haha? Geintje paul, rustig.
    Probeer je ondertussen ook vriendschap te sluiten met de Maori's? Kan je misschien een Hangi meemaken.
    Cricket heb ik nooit begrepen, maar dat orangeball klinkt wel geinig.
    Hoe gaat je stage? Is je flowmeter operationeel?
    Ik hou dat voetjebal in NL niet bij, maar goed van je dat je er toch alles aan doet om het te volgen.
    Maar goed...
    Ik wens je veel plezier toe daar waar de wolken wit zijn.

    Oudoe, Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 36098

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2005 - 29 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: