Napier en 10 km rennen... jippie... :) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Kok - WaarBenJij.nu Napier en 10 km rennen... jippie... :) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Kok - WaarBenJij.nu

Napier en 10 km rennen... jippie... :)

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

14 November 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Nu we zijn we toch echt wel aanbeland bij het moment dat ik even in mijn eentje moest meemaken. Ik ben nu toch echt wel over de helft van mijn tijd in palmy... :'( net nu ik begin te wennen hier en er haast achter ben dat hier gaan wonen en werken toch echt wel tot 1 van de opties behoort die ik kan maken zodra ik de rest van mijn leven ga uitstippelen als ik zometeen MSc. achter (of voor, vergeet dat altijd) mijn naam heb staan. Niet dat ik nou zo super van Palmy ben gaan houden maar des te meer van het land. Het is juist mooi dat er in Palmy niet zoveel te beleven valt qua bezienswaardigheden en activiteiten. Dat activeert en motiveert alleen maar meer om te gaan reizen in de weekenden. Iets wat we dus nog steeds volhardend volhouden.

Nadat ik er afgelopen week nog steeds niet bijkon komen waarom ik verkeerde data uit mijn project kreeg (maar 1 van de 2 sensoren). En wederom weer rekenen kijken, rekenen en weer een keer naar de opstelling kijken. Nadenken over hoe het nou kan, kon er met mijn pet niet bij. Maar... gelukkig had ik een helder moment, een van de weinige dus maar meteen ff gevierd en de rest van de dag vrijgenomen.. haha.. :) Ik ben erachter gekomen dat ik gewoon een verkeerd ding heb besteld bij mijn leverancier, nu is dat niet geheel verassend, ze lijken namelijk precies op elkaar en zelfs als je dus geen idee van meten met luchtstromen hebt niet geheel onverkomelijk. Gelukkig bewijst zo'n voorval ook maar weer dat ik nog steeds menselijk ben (voor degene die daarover nog twijfelden, alle twijfel is nu weg). Dus ik ben nu lekker mijn opstelling aan het calibreren, voor de andere sensor die moet detecteren hoeveel kunstmest er in de luchtstroom zit. Dit gaat hartstikke goed, lekker aan het statistieken in excel (een programma waarmee je statistiek kunt bedrijven) om te kijken hoe betrouwbaar mijn gegevens zijn. Het gaat met het project dus allemaal echt de goede kant op. Maar dat werd dan ook wel eens tijd, ik heb nog maar een week of 5 en dan moet het helemaal af zijn. Ik, en zelfs mijn begeleider, hebben er het volste vertrouwen in dat dat gaat lukken. Verder willen ze hier zometeen verder met het project. Dus ik moet goede data hebben om de hoge piefen hier op de uni te laten beslissen dat het een project is waar veel geld mee verdient kan gaan worden. Daar draait het natuurlijk ook hier in nieuw zeeland om. Hoe je het ook went of keert, altijd weer die muntjes en die briefjes. Over muntjes en briefjes gesproken, hier zijn de muntjes dus bijna 3x zo groot als in europa, ik moet zeggen dat het best wel vervelend is. Maar naarmate de tijd verstrijkt worden de muntjes en de briefjes in mijn portemonnee ook steeds schaarser. Mochten jullie nog ideen hebben hoe ik mijn financiele onafhankelijkheid kan vergroten (wel realistisch uiteraard, niet van die dingen zoals: je kan een bijbaantje nemen!!) dan zou ik die graag horen. Eventuele vrijwillige bijdragen kunnen worden gestort op giro nummer: Bescherm KiwiPaul tegen uitsterven.

Over Kiwi's gesproken... Je moet ze gezien hebben als je in NZ vertoeft. En wat denken jullie op dit moment? Nou ik heb ze ook gezien. Maar wat denk je... je zou denken dat ze die beesten een beetje zouden beschermen. Nu valt de Kiwi onder de vogel soort, alleen hij heeft geen vleugels. Nu brengen ze dus deze vleugelloze vogel onder in "The national aquarium of New Zealand". Dat is natuurlijk vragen om problemen. Zometeen maar eens een mailtje sturen naar het ministerie van milieu hiero. Tevens heb ik van het weekend meegedaan aan de een 10 km hardloop wedstrijd... en wat denken jullie... haha... ik had mijn tijd onder de 45 minuten willen lopen, helaas dit is niet gelukt: 49 minuut nog wat, maar ik was wel de 9e over de finish (voor de hypocrieten onder ons heb ik hier de site waar de uitslagen op staan :) , http://www.hbmarathonclinic.org.nz/NapierHalf/2005/Results.html onderaan bij 10 km fun run). Verder hebben we daar op zaterdag nog gemidgetgolfed en... jaja... vuurtje gestookt op het strand, gelukkig stonken we daarna niet naar rook. Wel prima kunnen vermaken wederom. Tevens kreeg ik gisteravond te horen toen ik weer thuis was dat het fikkie stoken op het strand in Napier dus gewoon illegaal is... haha... dat maakt het uiteraard allemaal nog stoerder dan het al klonk. Verder op zondag nog een wijn tour gedaan. Hawke's bay staat bekend om zijn wijnen en dit mochten we dan ook niet aan ons voorbij laten gaan. Alleen een dilemma, wie rijdt er terug. Helaas, ik was de pineut, maar om alle teleurstelling uit de weg te gaan mocht ik wel wijn tuffen in een vat, altijd al eens willen doen. En ik heb maar een flesje voor mezelf gekocht... moet toch wat...

Vorige week zaterdag was het GuyForks in Nieuw Zeeland. Dit houdt in dat er wordt gevierd dat Guy Forks ergens in 1800 het engelse parlement op wou blazen. Waarom men dat nou zou willen vieren weet ik ook niet. Mijn stelling is dat ze hier gewoon vonden dat ze een tekort aan feestdagen hadden en daarom dit ook maar als een feestdag hebben bestempeld. En om nog meer verwarring te maken is guy forks dus op een zaterdag maar wordt het in palmerston gevierd op een woensdag :s Ach mij maakt het niet zoveel uit... ik heb geen excuus nodig voor een feestje. Maar hetgeen waar dat dus allemaal uit bestaat is dus een kermisje, niet zo'n grote als we in tilburg gewend zijn. Om ff een indruk te krijgen: het reuzenrad was 3 meter hoog... haha... En verder vuurwerk, dus ik heb weer aan de aaaaahhhhh's en de ooooeooeoeoeohhhhh's kunnen werken. Altijd fijn.

Vrijdagavond (hmmm merk dat ik nu tijdens het schrijven van dit verhaaltje niet geheel consequent omga met de tijdsvolgorde. Ach dat maakt het des te uitdagender voor de lezer om het allemaal nog te kunnen volgen.. haha.. :p) Hebben we hier in palmy de film "The worlds fastest indian" gezien. Dit gaat over een kiwi die heel graag naar de USA wil om daar zijn motor te testen en een snelheidsrecord neer te zetten. Dit speelt zich allemaal in de zestiger jaren af. Vooral het contrast in mentaliteit tussen de kiwi en de amerikanen is echt heel erg grappig. Dat valt denk ik des te meer op als je hier bent geweest. Deze film zou ik ten zeerste aan iedereen willen aanraden :) Anthony hopkins doet zijn uiterste best het kiwi accent onder de knie te krijgen maar helaas volgens mijn huisgenoten is tie daar niet helemaal in geslaagd. Ach niet geschoten is altijd mis denk ik dan maar zo.

Nou ik vind dat er weer een redelijk verhaaltje op papier staat, helaas passen er geen pepernoten in de strooier. Maar dat is geen probleem, ik eet ze zo ook wel haha... Nou hier is het alweer half 7 s'avonds, het is weer eens stil om me heen. Ik ga nu mijn huisgenoten maar eens verwennen met zuurkool. De boerenkool was ze tevens goed bevallen dus dan moet dit ook wel goed gaan. De foto's komen later deze week, ik heb ze nog niet binnen gehad van tom en eline. Dus nog ff geduld.

Iedereen veel suc6 in de winter.. mwuhahahahahahahahahaha. Hier is het weer een graadje of 25.

Groetjes KiwiPaultje

P.S.: Komend weekend gaan we waarschijnlijk de Tongariro crossing doen, de mooiste 1 daagse wandeling van het noordereiland, zoniet van het hele land :d

  • 15 November 2005 - 23:49

    Aussie:

    hey Paulus, ik ben niet echt een hypocriet, maar toch eens ff gekeken naar die uitslag..... en wat blijkt! Je bent gewoon na een meisje geeindigd!!! Mhowhaha.... 4dec ga ik een Triathlon doen, .5k zwemmen, 18k fietsen en 5k rennen. Nu nog enkele blaren van m'n nieuwe sportschoentjes waarmee ik gister 3 goals en 3 assists heb gegeven in de 9-5 gewonnen voetbalwedstrijd. Sportief dus hier ook lekker.
    En qua wonen in NZ of AU.... I agree. Viel spass noch, kompel
    Hermke

  • 29 November 2005 - 22:11

    Jeroen:

    Heeft ie toch nog wat geleerd in NZL....achter vrouwen aan lopen ;-) !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 36097

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2005 - 29 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: