Gewoon een rustig weekendje. jaja. dat kan ook nog - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Kok - WaarBenJij.nu Gewoon een rustig weekendje. jaja. dat kan ook nog - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Kok - WaarBenJij.nu

Gewoon een rustig weekendje. jaja. dat kan ook nog

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

07 November 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Iedereen,

Zo ik ben net weer terug van een zeer enerverend potje voetbal.. heerlijk om je ff lekker uit te leven tussen de middag. Met je kop weer uit de boeken, de vierkante ogen teniet maken. Was trouwens vanmorgen ook al helemaal ondersteboven toen ik deze site aan het bekijken was. Er stond een reactie tussen van een kerel die openlijk de liefde aan mij verklaarde. En ik ken hem geeneens. Dus verwacht maar niet dat ik uit de kast kom, die reactie is net zoiets als spam (ongevraagde email). En dus ook uitermate irritant. Dus margo, helaas je was niet de eerste die het hoorde en dat zal je ook nooit worden, haha...

Zo dat was zo'n beetje het spannendste wat ik heb beleefd afgelopen week. haha... nee valt mee. Laat ik beginnen met... de eerste kiwi die ik heb ontmoet die niet aan mijn verwachtingen zou voldoen. Maar nu lopen we vooruit op de dingen die nog komen gaan dus hier een wederom enerverend verhaaltje uit het dagelijks leven van een nederlander aan de massey universiteit te Palmerston North.

Mijn opstelling staat in een schuur van de universiteit (zie foto's). Deze schuur staat gewoon op de campus en daar kan ik dus gewoon in en uitlopen. Mij was toegezegd een plekje waar ik lekker met de kunstmest korreltjes kon gaan strooien en er 1 grote bende van te maken. Nu was dat uiteraard helemaal niet mijn intentie om te doen, maar nood breekt wet en ik had de eerste experimenten nog niet uitgevoerd of het kwaad was al geschied. Kunstmest op de grond van een schuur waar allemaal werktuigen in en uitgereden worden. Ajajaja... das vervelend... maar niet overkomelijk, dus ik bedacht iets om mijn levensvocht voor plantjes eens op te gaan vangen. Ik liep lekker door de schuur om te kijken wat ik zou kunnen gebruiken. Mijn oog viel op een ding wat ik meteen al in gedachte had. Een grasopvangbak voor achter de grasmaaier. Dit is ideaal want de lucht gaat er gewoon doorheen en de kunstmest blijft er mooi in achter. Na een aantal experimenten uitgevoerd te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik voor vandaag genoeg data zou hebben en eerst maar eens moest gaan analyseren. Zo gezegd zo gedaan. Er was nog geen vuiltje aan de lucht, ik was in mijn nopjes en voelde me goed. De opstelling deed volgens verwachting wat het zou moeten doen, en zelfs mijn theoretische onderbouwingen bleken waar te zijn.

De volgende dag, ik weet het nog als de dag van gisteren (afgelopen vrijdag.. haha..). Ik loop naar buiten, laptopje onder de arm, we gaan weer meten, deze keer zodat ik de calibratie van mijn opstelling kan uitvoeren. Zodat ik weet wat voor sensor waarden horen bij hoeveel kunstmest ik in de luchtstroom gooi. Ik kom buiten het gebouwtje van de NZCPA (het instituut waar ik mijn werk doe) en daar staan Hayden en Mark te prutsen aan de pasteure meter (grasopbrengst meter, in den beginne ontworpen door Dennis, een vriend van Jeroen uit Wageningen). Hayden geeft te kennen dat ie wel eens wil zien hoe dat nou allemaal in zijn werk gaat, meten met kunstmest enzo... ik nodig hem uit met mij mee te komen naar PTC. Dat doet hij. We komen aan in de hal waar ik gisteren mijn spulletjes had achtergelaten. Maar er heerst een andere sfeer, iets wat ik nog steeds niet kan plaatsen, maar waar je de rillingen van over je rug gaan. Vanwaar we binnen komen kan je de opstelling niet zien, er staan een aantal werktuigen in de weg. We lopen eromheen, en wat zie ik... in den beginne lijkt alles normaal, niks aan de hand. Maar... over mijn hele opstelling heen ligt kunstmest. Gelukkig ben ik scherp genoeg om niks aan te zetten want er zit waarschijnlijk ook kunstmest in de voeding van de opstelling, en dat zou voor gevaarlijke situaties kunnen zorgen. Terwijl hayden en ik alle kunstmest uit de voeding halen en de hele opstelling kunstmest vrij maken, owh ja... ondertussen had ik ook al ontdekt dat de grasopvangbak was weggehaald en dat deze terug was op plaats van bestemming, alleen ik had een andere bestemming in gedachten. Terwijl wij daar dus bezig zijn komt Tom binnen, ik ken Tom niet maar Hayden wel. Tom is een zogenoemde Research engineer (Technisch onderzoeker). Nou alleen aan zijn uiterlijk zou je dat niet zeggen, ongeschoren, pet op, overal aan. Volgens mij is hij meer een manusje van alles daar. Hayden vraagt of hij er meer vanaf weet, tot onze verbazing weet hij er ook meer vanaf. Hij heeft het namelijk zelf gedaan. Zijn verklaring is dat hij het zat is dat iedereen een zooi maakt in ZIJN (haha) schuur en wou eens een mooie zooi maken. Het voelde zelfs enorm goed toen ie dat gisteren deed, dat zijn zijn eigen woorden. Hayden en ik waren stomverbaasd. Wij zeiden dat daar meer dan 2000 dollar aan apparatuur stond. Hij reageerde daarop dat het hem zelfs beter had gevoeld als het meer waard was geweest. Later die dag ben ik daar aan het meten, komt Tom weer terug om zijn kant van het verhaal te vertellen, dat wil ie mij toch ff laten weten, wat is het toch een goedzak he. Nou komt erop neer dat hij de enige daar is die de bezem in de hand neemt en niemand hem ooit verteld wat er aan de hand is (kan me nu ook goed begrijpen waarom). Verder wil ie niet in discussie hij wil alleen zijn verhaal vertellen. Ik niet. Ik wil in discussie, waarop hij zegt: Als je niet was langsgeweest vanmiddag voor 3 uur. Dan had ik de hele setup in de afvalbak geflikkerd. Nou is dat niet errug onbeschofd!! al zeg ik hetzelf.

Nou nu is het vandaag maandag en heeft mijn begeleider en tevens directeur van NZCPA mij gevraagd een statement te schrijven. Hij had te horen gekregen van Hayden wat er gebeurd was en heeft Hayden ook een statement (verklaring) laten opschrijven. Ik zie hem net weer terug komen lopen dat betekend dat er op het moment een officiele aanklacht is ingediend tegen deze Tom. Ik heb zelfs de brief van Ian (dat is de begeleider en tevens directeur) gelezen waarin zijn woorden zijn dat zo'n onverantwoordelijk iemand niet op een universiteit thuis hoort en dus ontslagen zou moeten worden. Nou... daar gaan jullie nog wel meer over horen.

Verder heb ik niet zoveel gedaan afgelopen weekend. Op zaterdag de manawatu gorge track gelopen (manawatu dat is de provincie waar ik zit). die is hier zo'n 20 minuten met de luxe wagen vandaan. Omdat dit geen rondje is moet je dus de terug ook lopen... en het is 4 uur lopen heen, terug is het dus ook ongeveer 4 uur.. haha... Nou we hadden dus geen zin om terug te lopen, dus we zijn gaan liften. Eerst vroegen we ons al af of het teken voor liften wel hetzelfde zou zijn, maar wij bleven daar gewoon staan met de duimen omhoog. Jammer dat liften eigenlijk zo gevaarlijk is, want het is best grappig om te doen. gewoon lekker relaxed. Na een aantal auto's die gebaarden dat ze wel zouden willen maar de wagen vol was, was het dan toch raak, al na zo'n 5 minuten. Redelijk snel toch. Aangekomen bij de wagen maar weer naar huis gegaan het was nu alweer een uurtje of 5. En er stond nog een lange avond op het programma, want ik zou gaan stappen met mijn huisgenoten. haha.. en ik moet zeggen dat het redelijk geslaagd was. We begonnen om een uurtje of 7. rustig eerst eten en wat drinken daarna hebben we een internationaal avondje gedaan, waarbij er dus zuip spelletjes zijn uitgewisseld. Ik heb ze het overbekende kaartje blazen en maggien geleerd en ze hebben mij ook een spelletje geleerd, geen idee hoe het heet, weet alleen dat ik er wel goed in was, totdat ze in ene keer met 2 tegen 1 gingen, tegen mij dus. Toen ging het wel redelijk snel. Daarna een cocktailbar in paulmy en ik moest perse de dansvloer op... dus de voetjes gingen weer van de vloer.

Op zondag de all blacks zien spelen, niet live want dat was al s'morgens om 5 uur... dat kon ik toen nog niet aan. maar gewoon s'middags. Ze hebben Wales ingemaakt met 41-3 voor de geinteresseerden. Ze hebben trouwens ook de Tri-Nations gewonnen (Australie, Zuid-Afrika en New Zeeland) een maand geleden ofzo.. dus de rugbyers doen het redelijk goed. Maar toch gaat bij de liefde van de sport nog steeds uit naar een ronde bal. Nou.. ik hoop dat ik jullie weer een beetje heb vermaakt met een verhaaltje. Voor nu maar weer tabee en veel suc6.

Groetjes KiwiPaul

P.S.: Herriner het me nu pas weer maar ik heb hier even gekeken of ik ook een motor kan huren, maar daar doen ze hier niet aan... snif snif. Dus nog een reden erbij waarom ik terug naar NL zou komen :)

  • 07 November 2005 - 17:58

    Marloes:

    Paul, ik heb je nieuwe kapsel eens goed bekeken. Wat zal ik er van zeggen.....? Je krijgt er zo'n grote neus van.

    P.S. je hebt wel leuke huisgenoten, of niet? Misschien is strippoker iets voor de volgende keer? Zegt Berrie hoor....

  • 08 November 2005 - 19:04

    Reinier:

    Tjee Paulus wat een gigantische verhalen tover je toch uit je pen...ehhh toetstenbord.
    Gelukkig heb je ze aangevuld met mooie fotos die een korte samenvatting geven.
    Trouwens, motorrijden is hier bijna gebeurd, hoewel het nogsteeds nazomert.
    Maar zometeen doet de echte koude zijn intrede en dan..brr dan rijden alleen de echte diehards nog.
    Veel plezier nog verder en succes met het experimenteren.
    Reinier

  • 10 November 2005 - 21:52

    Ellen:

    Heej Paultje,
    Jammer dat je meten wegmoest op MSN zonet.. Kan alleen maar zeggen; dan lees ik wel weer een verhaaltje van je ;P
    Enne, ik vind t leuk staan!! Geniet ze en onderzoek ze, xxx Ellen

  • 11 November 2005 - 14:45

    Jeroen:

    He pietje!

    Tof kapsel! Kun je in ieder geval duidelijk zien dat je een zoon van je vader bent (flappie!).

    Zeg, ik kreeg plots de hai tech in de bus en daar staat een interview met jou in....(normaal gesproken krijg ik dat ding nooit meer). Wanneer is dat interview afgenomen? Terwijl je in NZL zit?

    He, veel succes met je opstelling. Passen die pepernoten ook in de kunstmeststrooier?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 36096

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2005 - 29 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: