Rondtrekken met ouders en kleine broertje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Kok - WaarBenJij.nu Rondtrekken met ouders en kleine broertje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Kok - WaarBenJij.nu

Rondtrekken met ouders en kleine broertje

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

25 December 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Mijn ouders zijn afgelopen dinsdag heelhuids aangekomen met een matige tot redelijke jet-lag. Na eerst de bay of islands te hebben bezocht zijn we daarna verder rondgetrokken door het noodereiland boven auckland. Veel mooie dingen al gezien en gaan we ook nog zien, voor morgen staat de tongariro crossing op het programma en dus hoop ik dat mijn gevolg zich een beetje heeft voorbereid op deze wandeltocht van toch al gauw een bescheiden 8 uurtjes. Deze tocht gaat langs de vulkanen op het noordereiland, inclusief mt ruapehu (daar waar ik een aantal weken geleden ook al vanaf ben gegaan, maar dan op de lange latten)! Verder hebben we de coromandel gezien, een super mooi stuk van nieuw zeeland, daar was ik ook nog niet eerder geweest en zeker wel de moeite waard om eens te bezoeken. Cathedral cove en super mooie bounty eilandjes. Inclusief hot water beach, waar dus natuurlijke warm water bronnen zich onder het zand strand bevinden. Hier kan je dus ook niet al te lang op 1 plek staan want dan verbrand je je poten. En die hebben we morgen zo hard nodig. Al met al een zeer geslaagd tripje. Nu zijn we dus onder lake taupo beland, dat is het grootste meer van het noordereiland en dat is ook een heel erg grote krater met een doorsnede van ongeveer 30 kilometer. We hebben er al zo'n 1400 kilometer opzitten dus het gaat prima, ik denk zelfs dat ik ga proberen in het guinness book of records te komen met meeste asfalt onder de bandjes door in een zo kort mogelijke tijd.

Vanuit een super mooi nieuw zeeland iedereen een goede kerst gewenst en zeker een heel erg goed uiteinde. Ik hoop jullie allemaal zeker in het nieuwe jaar weer tezien met beide beentjes op de platte nederlandse bodem!

Groeten van ons allemaal.

  • 25 December 2005 - 00:56

    Bor De Wolf:

    haa paul,
    als je dit leest heb je de tongariro crossing vast al dr op zitten. Beetje goed weer gehad? Ruige wandeling he, jammer dat je vorige keer nie mee kon. Mijn fietstocht gaat ook voorspoedig, wel veel wind enzo. Heb er al zon 350km opzitten. Morgen finish in PN. Veel plezier nog op je reis en prettige feestdagen!

  • 26 December 2005 - 05:36

    EeeeyLiene:

    Eeej, hoe ist? Volgens mij wel goed...je vermaakt je ook wel zo te zien, haha!
    Hoe was de crossing?
    Ik zit nu in Te Anau. Gister kerst gevierd bij de nicht van mijn vader, was best leuk, met kalkoen en alles derbij :-)
    Morgen dagtocht naar Doubtful Sound en overmorgen de glowworm caves en dan door naar Queenstown en Wanaka! Het heeft hier vandaag alweer geregend, maar we bikkelen gewoon door! :-)
    Nou, veel plezier nog!
    xx

  • 30 December 2005 - 11:08

    Berrie En Marloes:

    he vakantie gangers de oliebollen zijn weer gebakken. het ruikt nu lekker op de boerderij dus als jullie terug komen zal de lucht wel weer fris zijn en als je wil proeven moeten jullie maar terrug komen

  • 04 Januari 2006 - 22:24

    Robin:

    Hey Paul! Jij ook een gelukkig nieuw jaar jongen! Veel plezier nog daar en geniet ervan.

    Tot snel!

    Groeten Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 36093

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2005 - 29 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: