Een weekje verder - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Paul Kok - WaarBenJij.nu Een weekje verder - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Paul Kok - WaarBenJij.nu

Een weekje verder

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

07 Februari 2006 | Australië, Rockhampton

Hallo allemaal,

Nou we zitten nu al weer meer dan een week in australie en ik kan jullie vertellen dat we ons hier prima super geweldig kunnen vermaken. Na al weer een aantal dagen in de grote stad brisbane te hebben doorgebracht hebben we de liefde van ons leven kunnen vinden en die zijn we nu dan ook flink aan het inrijden... :P De blauwe parel houd het goed vol alleen een klein probleempje, de benzine meter doet het niet helemaal goed, goed in de gaten houden wanneer we bij de 500 km aankomen en dan maar weer eens tanken. Hopen dat het in de outback goed gaat komen want we gaan over een week de auto echt aan een duurtest testen (hmmm niet geheel goed nederlands naar ik dacht, maar ach, wat wil je als je al een half jaar aan de andere kant van de wereld bent). We hebben alle vertrouwen in haar en de slingers hangen aan de binnenspiegel en mijn all blacks kiwi wijst ons de weg. Nu maar hopen dat ie niet terug wil naar nz want dan zijn wij mooi in de aap gelogeerd. We proberen heel erg budget rond te komen, wel heel erg mooi, gratis slapen, gratis douchen en per dag ongeveer 10 dollar uitgeven aan eten, gaat ons goed af. onze gasbrander doet het goed en de pannenset van 25 dollar is snel heet, goede dunne bodemplaat. Het kan ons niet deren wij gaan snel door en genieten hier super.

Ondanks een paar tegenslagen, zo hebben we onze tong al weer verbrand aan de biertjes, een kangaroe heeft op mijn voet gestaan en zelfs een nachtje naast de krokodillen slapen hebben we heelhuids doorstaan, afgezien van een paar haringen die nu echt vreemde vormen beginnen aan te nemen. Hier in down under is het goed uit te houden, in de schaduw, owhja... onze wagen heeft dus een hele mooie en vooral frisse airco, super goed uit te houden. Hij rijdt alleen nog geen 1 op 10 maar dat komt omdat het een wagentje is met 4 versnellingen, dus we zijn een vergelijkend warenonderzoek aan het verrichten of dat ie iets zuiniger wil rijden als we onder de maximum snelheid van 100 km/h gaan zitten. maar de benzine is hier gelukkig niet geheel aan de dure kant: 1.15 per liter, dat komt neer op gedeeld door 4 maal 3 voor de euro's. Doen jullie het rekensommetje maar, ik ben nu aan de mentaliteit gewend, laidback, haha.

Dan nu nog even ons reisschema vermelden dat zeker de moeite waard is. Zometeen naar een krokodillen boerderij waar de beestjes gevoerd gaan worden, dan door naar een dierentuin hier in het centrum (van Rockhampton, halverwege brisbane-cairns) gratis. Dan door naar onze volgende kampeer plek in een nationaal park en dan door naar townsville om te gaan duiken bij het great barrier reef (must do volgens iedereen, op nummer 2 van alles wat je gezien moet hebben voordat je het hiernamaals gaat bezoeken). Dan gaan we waarschijnlijk vanuit townsville richting alice springs (2400 km, midden in australie) door de gedurfde outback, door na adelaide (nog eens 1500) en dan richting melbourne (hop weer ff een kilometertje of 1000) voor mijn laatste paar dagen lanterfanten. dit alles dus de komende anderhalve maand. Nog geen spinnen en slangen gezien dus we hebben er beide vertrouwen in, pas als je hier bent dan merk je pas dat die waarschuwingen misschien wel goed zijn maar ook zeer overdreven. Wij gaan nog even genieten van de heerlijke zon hier en gaan waarschijnlijk terugkomen als negers, haha. Zelfs met dezelfde mentaliteit (voorzover die bij mij nog relaxter kon na vijf maanden nz). De mensen hier zijn zeker net zo aardig als in nieuw zeeland, zo gauw als je met een kaart op straat staat komt er wel iemand op je af om te vragen waar je heen moet, super!

Net ook onze eerste bosbrand gezien (denken we, als er rook uit de bergen komt leek het ons wel waarschijnlijk dat er een bosbrand is). Kangaroes heb ik dus alleen nog maar gevoeld, en ook wel gespot, maar dan alleen op een bordje langs de weg.

Nog even een korte samenvatting voorzover jullie het alllemaal niet hebben kunnen volgen: HET IS HIER GEWELDIG en warm!

Cheers,

voormalig KiwiPaul en recent OzzyPaul